Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

07 Disember 2011

Bercuti Fasa 1 belum selesai....

Meriahnya Kota Singa........

Cuaca hari ini agak cerah dan membolehkan kami untuk menyambung percutian kami dua beranak di Kota Singa...Distinasi pertama hari ini ialah untuk berkunjung ke Geylang Serai dan Orchad Road. Kedua-dua tempat memang terkenal sebagai pusat membeli belah di Kotra Singa. Kami ditemani oleh adikku Nita dan anaknya Syahirah serta Nabila anak saudaraku........Sebelum meneruskan perjalanan kami singgah di Restoran Hajah Maimunah yang terletak di Joo Chiat Road untuk mengisi perut.Restoran ini terkenal dengan masakan melayu , menyediakan pelbagai hidangan, difahamkan lebih kurang lima puluh tujuh jenis lauk pauk tidak termasuk kuih muih di sediakan di restoran ini....



Ini bukan tauke restoran Hajah Maimunah...


Kuih muih yang menyelerakan....


Diantara hidangan tengah hari yang di pesan oleh adikku Nita untuk
santapan tengah hari kami...




Syukur alhamdulliah perut dah kenyang...Terima kasih Nita.......sampai licin......
Mudah-mudahan rezeki adik-adik ku akan bertambah berlipat ganda ...amin...


Mereka sempat bershoping sakan.....





Negara maju....


Tewrima kasih Fendy bawa Kak long Jalan-jalan
walaupun masih keletihan kerana baru pulang dari 'kantor'.....


Pemandangan di Orchad Road di waktu malam....

Dihiasi dengan lampu neon yang berwarna warni dan begemerlapan....

Sungguh indah...




Tidak jemu mata memandang...



Memukau...





Perumahan di Kota Singa...




Untuk hari ini terima kasih Nita, Fendi dan Syahirah kerana bawa
Mak Long dan Kak Chik jalan-jalan bercuti...


Tunggu untuk destinasi seterusnya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan