Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

23 November 2010

Lawatan Penanda Aras ke Perlis dan Pulau Langkawi....

Fasa Pertama...

Sekolah Kebangsaan Sena Perlis.

Sekolah Kluster

PPD mengadakan lawatan Penanda Aras ke Perlis dan Pulau Langkawi. Peserta lawatan seramai 38 orang terdiri daripada Pegawai PPD En.Shamudin. Kami menaiki bas dua tingkat bas Pesiaran KKKL. Kami berlepas daripada PPD Pasir Gudang jam 9:00 malam. Sampai di R&R bukit Gantang lebih kurang jam 5:30 pagi. Selesai Solat Subuh dan sarapan pagi kami berlepas ke Perlis. Destinasi pertama kami ialah ke Sekolah Kluster Sena, Perlis. Kami disambut meriah oleh Guru Besar, guru-guru serta kaki tangannya. Tujuan kami ke sana sambil membuat lawatan kami juga berkesempatan menyumbangkan sedikit wang derma untuk mangsa banjir yang baru melanda negeri Perlis. Sekolah Sena adalah salah sebuah sekolah penempatan mangsa banjir. Kami dihidangakna dengan pulut cicah kelapa parut dan ikan kering serta nasi lemak. Sungguh enak hidangan tersebut.

Selepas itu kami ke Padang Besar (di sini apa lagi merek pun seronok membeli belah) dan kemudian kami ke Pulau Langkawi . Kami menaiki feri ke Pulau Langkawi melalui jeti Kuala Perlis. Sampai di sana kami terus di bawa ke Pulau Dayang Bunting dengan menaikki bot kecil. Kami ke sana dengan tiga buah bot. Kecut perut dibuatnya kerana di pukul ombak besar....Begitu lah kalau jarang menaiki bot.....semasa pulang salah sebuah bot yang kami naiki telah rosak....bertambah kecut perut ku....nasib baik boleh diperbaiki...kalau tidak bayangkan macamana kalau kami tersadai di tengah lautan tu.....

Tunggu sambungannya....

4 ulasan:

1. Perjalanan yang menarik untuk dikongsikan....

BalasPadam
  2. Terima kasaih...sebenarnya lawatan ni untuk cikgu pemulihan tapi ramai cikgu pemulihan yang tak nak pergi.

3. Tak mahu pergi?
    Kalau orang kata: "Guru Pemulihan.....gitulah". Tentu mereka marah. Walau bahaimana pun tentu masing-masing ada jawapanya tersendiri.

Apa-apa hal tahniah kepada PPD Pasir Gudang.

4. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.