Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

13 Mac 2012

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN

Kelas:

Masa:

Matapelajaran:

Kandungan

Impak/

Catatan

Bahasa Melayu

Tajuk: Kem 1- Huruf kecil

Objektif :

Murid boleh mengenal dan menyebut huruf kecil secara turutan dan secara rawak.

Aktiviti :

1. Murid menyanyi lagu abjad.

2. Menyebut abjad a – z dari carta

abjad bergambar (MSP)

3. Menulis huruf di udara, di atas meja,

dan di belakang kawan.

4. Membentuk huruf daripada plastisin

atau tanah liat mengikut urutan.

5. Mencari huruf yang tersembunyi

dalam gambar dan warnakan.

6. Menyalin semula huruf-huruf

yang telah diberi. Contoh:

b

d

c

k

k

7. Lembaran kerja:

Kump. A - lengkapkan huruf.

Kump. B - sesuaikan huruf awal

dengan gambar.

Kump. C – salin huruf.

8. Permainan Bahasa – Cari saya

BBM: Carta abjad (MS PowerPoint)

Plastisin/tanah liat

Kad gambar huruf tersembunyi

Lembaran kerja

Tiada ulasan:

Catat Ulasan