Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

22 Mac 2012

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN

Kelas:

Masa:

Matapelajaran:

Kandungan

Impak / Catatan

Bahasa Melayu

Tajuk: Kem 3 – Huruf vokal

Objektif :

  1. Mengenal huruf-huruf vokal dengan betul.
  2. Membunyikan vokal dengan sebutan yang betul.
  3. Menyebut perkataan yang bermula dengan huruf vokal.

Aktiviti :

  1. Set induksi – nyanyi ( a, e, i, o, u)- lagu Cik Mamat
  2. Guru menunjukkan huruf vokal dalam bentuk MS PowePoint. Murid diminta menyebut huruf yang di pamerkan.
  3. Guru memperkenalkan bunyi vokal.
  4. Murid mendengar dan menyebut bunyi vokal secara latih tubi.
  5. Murid menyebut perkataan yang bermula dengan huruf vokal.(MSP)
  6. Murid menyalin huruf vokal di dalam buku garis empat dengan betul sambil menyebut bunyi huruf.
  7. Permainan – Suai KAGA
  8. Llembaran kerja:

Kump. A – tuliskan huruf vokal

berpandukan gambar.

Kump. B - suaikan huruf vokal

dengan gambar.

Kump. C - padankan huruf vokal

yang sama.

BBM: MS PowerPoint

Buku tulis

Kad huruf vokal

Lembaran kerja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan