Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

07 April 2012

Kantin Sekolah...


CONTOH KARANGAN

Kantin Di Sekolah Saya


Apabila loceng berbunyi untuk masa rehat, murid-murid pun pergi ke kantin sekolah. Bermacam-macam makanan ada dijual di kantin. Ada laksa, mi goreng, nasi lemak, roti, kuih-muih, dan lain-lain lagi.

Di kantin, murid-murid berebut-rebut membeli makanan dan minuman. Beberapa orang pengawas sedang bertugas di kantin. Mereka mengarah murid-murid supaya beratur.

Setelah mendapatan makanan dan minuman, murid-murid pun duduk dan makan di bangku panjang. Suasana di kantin riuh-rendah disebabkan suara murid berbuai-bual sambil makan dan minum.

Dua puluh minit kemudian, loceng berbunyi lagi. Murid-murid pun cepat-cepat meninggalkan kantin untuk masuk ke kelas masing-masing. Pekerja-pekerja di kantin mula sibuk mengemaskan pinggan mangkok yang bertaburan di atas meja.

Saya suka membeli makanan di kantin sekolah. Makanan yang dijual di situ murah. Keadaan di kantin pun sentiasa bersih dan kemas


Kantin Sekolah Saya


Sekolah saya ada sebuah kantin yang besar,cantik dan bersih. Di kantin sekolah saya terdapat lima buah gerai makanan. Banyak jenis makanan dijual di kantin sekolah saya seperti nasi lemak,mi goreng,laksa,kari mi, mi jawa, air sirap ,keropok, kuih-miuh dan lain-lain lagi. Harga makanan sangat murah .Makanan di kantin sekolah saya sangat enak dan sedap.

Pada waktu rehat, murid-murid membeli makanan di kantin sekolah saya. Murid-murid beratur untuk membeli makanan. Suasana di kantin sungguh ruih-rendah. Guru-guru menasihatkan murid-murid menjaga kebersihan kantin di sekolah.



Gambar hiasan

Kantin sekolah kami











14 ulasan:

  1. mane karangan nyer???

    BalasPadam
  2. karangan yang teruk sekali
    cikgu yang bodoh sekali
    bodoh macam lembu

    BalasPadam
    Balasan
    1. apahal kau cakap cikgu bodoh and lembu... takda adab betul...apalah.. sebenarnya... kau tu yang bodoh.. mak aku kerja cikgu..

      Padam
    2. Astagfirullahalazim, mengapa ni dik

      Padam
  3. Cikgu,nk tnye

    Mana karangan nye cikgu,gambar je banyak tapi isi karangannya tiada.minta jasa baik cikgu untuk post karangan cikgu di atas.Sebab saya ini dh nak SPM,so tolonglah ye cikgu

    BalasPadam
  4. saya suka karangan cg

    BalasPadam