Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

04 Disember 2014

Bunga oh bunga....


Assalammualaikum,
Sahabat yang diingati selalu.  
Harapan dan doa agar kalian semua sentiasa dirahmati Allah dan berbahagia disisi insan tersayang. 
Di kesempatan ini saya ingin mohon maaf kepada sahabat semua seandainya sejak pertemuan kita di alam maya telah mengecil atau menyinggung perasaan teman-teman.

Saya merakamkan jutaan terima kasih kepada sahabat kami  iaitu Datin Hajah Halimah binti Yusuf kerana saban hari beliau mengpostkan  gambar-gambar bunga yang cantik  menawan yang menyejukkan mata memandang....
Tanam bunga depan halaman
Anak dara tinggalkan pesan
Harum sungguh bunga di taman
Ingin ku sunting buat hiasan

Bunga Oh bunga
Bunga mu bermekaran
Di taman yang cantik
Indah bila di pandang
Harum mewangi bila di cium
Warna warni rupamu
Bila sang mentari pagi bersinar
Warna warni mu tersenyum merkah
Pancaran  warnamu memberi sejuta cahaya
Dan kupu-kupu menari-nari menghisap sarimu
Bila petang menjelang
Bunga disiram agar jangan layu
Biarkan pelangi menyinarimu
Menambah keindahanmu...
Bunga orkid









Bunga Zaleha


Bunga mawar merah melambangkan cinta, sementara bunga mawar pink melambangkan kasih sayang yang manis. Selain itu, bunga mawar putih melambangkan kesucian.






Duri hari ini adalah bunga hari esok. Allah mengurniakan pilihan terbaik kepada mereka yang menyerahkan ketentuan kepada NYA.

Assalammualaikum hingga berjumpa lagi...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan