Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

04 Jun 2013

Kampong halaman ku...

Oh kampungku

Desir angin kurasa di pagi ini
Hanya hamparan sungai yang kupandang
Menerawang jauh kedepan sana

Teringat ku akan indahmu
Di kala dulu aku bersama
Menghabiskan hariku di dalam sungai ini

Kini, aku harus menunggu untuk kembali
Kepada indahmu yang hampir terlupakan
Namun waktu itu pasti akan tiba
Saat aku melepas rindu 
Bersama kampung halamanku
Namun kini wajahmu tercemar...wahai sungaiku
Itulah arus pembangunan dikampung kita....
Dulu airmu jernih,,,
Sejernih hati ini....



Kampung halaman adalah sebuah tempat paling indah di dalam hidup kita. Di saat kita merantau mengadu nasib  ke kota tentu saja kita pernah merasakan rindu terhadap suasana kampung halaman mungkin kerana  suasana yang berbeza




Jauh sudah kaki ini melangkah,
Teringat akan kampung halamanku
Membuat hati makin gundah.
Hanya ingatan yang kian menjadi,

Saat kerinduan itu datang.
Kampung tercintaku,

Tunggulah aku pulang.
Kemanapun aku pergi,
Bayang-bayangmu mengejar.
Bersembunyi dimanapun,

Selalu aku  kenangkan
Kampung halaman ku sendiri



Dikampung inilah aku dibesarkan....



ketam oh ketam....kau masih menghuni dikampung ini...
kau masih setia untuk diratahi semua...



Menu hari ini....menu orang kampung...


Jika ada kelapangan waktu sudikan menziarahi kampung kami...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan