Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

28 Mac 2012

Fisioterapi

Fisoterapi oh fisoterapi....

Fisioterapi, yang dijalankan oleh ahli fisioterapi, membantu seseorang kembali ke tahap fungsi fizikal tertinggi yang mampu dicapainya. Dengan tumpuan utama kepada pergerakan terkawal dan seimbang, peningkatan tenaga dan stamina untuk kebolehan bergerak yang lebih baik, fisioterapi menyediakan batu asas fizikal yang diperlukan di mana fungsi dan kemandirian lain boleh dibentuk

Cik Aina ahli fisoterapi yang merawat saya di klinik di HSA Johor Bahru...
Terima kasih Ina kerana bantu mak cik..
Ina dan rakan-rakannya....


Peranan Ahli Fisioterapi.

Ahli fisioterapi akan menilai mangsa strok dan merancang program yang bersesuaian untuk membantu pemulihan pergerakan normal. Proses penilaian ini adalah berterusan. Matlamat jangka pendek dan panjang dibincangkan dengan mangsa strok di sepanjang tempoh pemulihan, dengan mengambil kira gaya hidup dan persekitaran tempat tinggal sebelumnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan