Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

31 Januari 2010

Fasa iii

(iii)
Puuuuh.....................
Akan tiba masanya bila"isteri" di hati tapi kurang dimata
Usia meningkat, kecantikan tergugat
Dulu kita lihat mulus,kini berunsur pupus
Betis, tidak lagi bunting padi.............
Pipi, bukan lagi pauh dilayang................
Apakah dengan itu....berkurangan cinta kita?
Jika berkurang, nyatalah cinta kita
Selama ini cinta di mata bertapak di body
Tapi jika cinta kita tetap kekal malah semakin bertambah
Ertinya cinta kita di hati , berpasak di budi
Itulah cinta sejati...
Namun tidak salah
Disamping menyanjung budi
Kita merampingkan 'body'
Kalau ada kesempatan ...ajaklah sidia bersenam, amalkan puasa sunat.
Tapi ingat niat kerana Allah
Bukan kerana ingin kuruskan badan
Tapi Allah maha penyayang
Dia pasti membantu isteri memburu keredhan suami
Tak salah kalau mohon kesihatan, kecantikan dan kecergasan
Sama-sama merampingkan badan
Yang terlebih dikurangkan
Jangan sesekali mencemuh, apalagi menjauh
Apa guna membandingkan isteri dengan perawan
Bukan masanya lagi merenung dara...........
Tapi kini saatmenghitung dosa.........
Lalu ajaklah isteri sama-sama menambah bakti
Di dunia dan akhirat dinanti
Itulah yang dikatakan
Hidup berdua, 'selepas' mati bersama.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan