Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

01 Februari 2010

Istimewa buat mu ibu..........

Ibu......
Tiada kata secantik bahasa
Hendak ku coretkan
Tiada syair seglamor sang pari-pari
Hendak ku deklamsikan
Tiada lagu segermersik dendangan Situ
Hendak ku nyanyikan

Namun......
Cebisan rasa ini ikhlas kutitipkan
Agar dikau tahu
Kasihmu sentiasa ku junjung tinggi
Sayangmu sentiasa ku semat di hati
Rindumu pasti ku bawa pergi

Ibu......
Betapa hebatnya pengorbanan mu
Terima kasih kerana sejuta kemaafan
Harga kasih yang tiada nilainya
Terima kasih kerana keikhlasan itu
Keikhlasan mengikut alur tulang rusuk yang bengkok itu
Terimalah lafaz sekalung budi
Inilah mahar penghormatan ku buat mu

Ibu......
Nyata kau satu dalam berjuta
Walau ku kembara sedunia
Kau tiada tandingnya
Kau teristimewa buat ku tenang
Pada mu ibu ku berjanji
Pesan manis mu tak hilang di relung hati
Doa mu sumber kekuatan diri
Ucap restu mu pedoman abadi

Ibu ku tersayang.....
Bukan membeli bakti yang melimpah
Kasihmu ibu bukannya mudah
Kau bimbing ku dengan tabah dan sabar
Sehingga aku mampu berdiri sebagai insan sejati
Aku mendoakan agar ALLAH memberi rahmat dan kebahagian ke atasmu
Sesungguhnya jasa mu tak mampu dibalashingga keakhir hayat..............

Untuk mu ibu: Pn.Mahani bt Hj.Yusuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan