Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

31 Januari 2010

Fasa iv

(iv)
Uhhhh.................
Kekadang isteri mengamuk
Dengan ombak persangka dan taufan cemburu
Apa bukti setiamu suami?
Ketika keringat mu masih basah, baru menjengah pintu rumah
Ketika itulah...nilailah diri..
Mungkin kita berdosa dengan Allah
Atau bersalah dengan insan
Mungkin banyak penganyaiaan
Yang telah kita lakukan
Lalu datang tegeruan, amaran dan peringatan
Secara 'indirect' dari Allah
Hadapkan diri kecermin hati
Kalau liar...berhentilah
Kalau berdosa....bertaubatlah
Jika ternyata isteri melulu
Nasihatkanlah baik-baik
Bukan senang nak senang
Ingatlah mustika kata dalam kitab-kitab tua
Suami yang bersabar dengan isteri yang jahat
Akan mendapat pahala Nabi Ayub
Atau
Ingatlah pesan Syaidina Omar Al-Khatab
Ketika didatangi suami yang di leteri oleh seorang isteri"

" Bersabarlah, kerana sesungguhnya isteri
telah banyak membantu kita,
dia yang menyelamatkan
kita dari amukan nafsu"

Dia yang menjaga makan minum kita
Dia yang membantu membersihkan rumah kita
Lalu apa salahnya kita bersabar sedikit dengan kerenahnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan