Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

14 Jun 2016

SAHABAT





Assalammualaikum ..... Syukur alhamdullilah kehaderat Allah SWT  kerana dengan limpahkurniaNya dapat kita bertemu kembali di entry bertuah ini...Kali ini saya berpeluang merakamkan sebahagian daripada sahabat saya... sekiranya terdapat sahabat saya yang tidak dapat di paparkan saya menyusun jari sepuluh ampun dan maaf...

Teman itu seperti bintang Tak selalu nampak Tapi selalu ada dihati, Sahabat akan selalu menghampiri ketika seluruh dunia menjauh Karena persahabatan itu seperti tangan dengan mata Saat tangan terluka, mata menangis Saat mata menangis, tangan menghapusnya ...

Syukur alhamdulillah
Terlalu istimewa berjumpa kembali dengan yang saya sayangi cikgu saya ...
Cikgu Tuan.Haji Kamaruddin....
Jarak waktu memisahkan kita akhirnya kita bertemu kembali 
( BOS saya En.Razim bin Shafie)
Cikgu Junaidah orangnya...Semoga kekal selamanya..

Sahabat lama ku bertemu kembali di Kg Kubu Gajah Selangor (Yam dan Leha)
Kawan sekolah yang terlalu lama terpisah Hj.Hadie dan Hajjah Halimah Ali

Hajjah Kamariah sahabat saya di majlis persandingan anak beliau...
Hampir 40 tahun tak bertemu beliau Kak Jah ku sayang (JHEOA)
Teman sekelas dan sekampong Hajjah Zaleha
terima kasih berkunjung ke rumah kanda adinda Wan Noni dan suami
Terima kasih Dato Rashid


Terima  kasih adinda Fah..
Yam dan Zan di Kg.Kubu Gajah... Lama betul kita tak berjumpa dulu tinggal sebilik
Terima kasih adinda Chom...
Adinda Norsiah...(JHEOA)
Saudaraku Zainab puluhan tahun tidak ke temu..
Rakan sejawatan En.Atih...
Datin Raja Fatimah rakan sekolah
Hajjah Sharifah Zahrah di Kuala Pilah rakan sekolah saya
Terima kasih Saudara Alawai dan Puan Zainon di atas undangan... 
Haji Hamidon dan Haji Hadie
Hajjah Khadijah di Selayang
Hajah Siti Zaleha dari FELDA Keledang
terima kasih sahabatku Hasnah...
Terima  kasih Datin SRI Halimah...

.


Pertemuan semalam 

manisnya bagai madu yang diteguk 
segalanya indah 
membalut hati resah untuk tenang 
lupa pada kisah silam 
yang pilunya bukan kepalang


Pertemuan hari ini 

terasa madunya kian susut 
entah ... 
tertahankan ia pada hukum alam 
menghakis sirna yang mendatang 
kekal pada azali kejadian


Pertemuan hari esok 

makin sukar untuk aku meramalkan 
mungkin kemanisan itu akan hilang terus 
tapi aku pasti 
madu itu pasti akan kembali terisi 
andai pertemuan dulu 
diabadikan sebagai penentu hari ini dan esok.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan