Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

13 Jun 2016

SI PULUT KUNING....


Syukur kehderat Allah SWT dengan limpah dan kurnianya dapat kita bersama lagi di entry yang saya sayangi ini. Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan "Selamat meneruskan ibadah puasa di bulan Ramadhan yang mulia ini " kepada semua saudara mara dan rakan taulan..





Sebenarnya sudah lama saya ingin cuba memasak sendiri Pulut Kuning, maklum dari kecil selalu sangat terdedah kepada pulut kuning terutama majlis bertunang, kahwin atau majlis di mana pembesar mengunjungi majlis keraian.  Sekarang, pulut kuning bunga pahar dah diubahsuai, kini pulut dimasukkan dalam plastik kecil kecil, diikat dan disusun pada bekas , kemudiannya telur dicucuk dibekas juga.. 


gambar hiasan (Pak Google)

Pulut kuning saya terhasil apabila sahabat saya Cikgu Junaidah menyarankan agar saya membuat pulut  kuning untuk majlis perasmian Karnival Bahasa Melayu peringkat sekolah

Mantan Guru Besar Pn.Masnah Hamid

cenderahti
Syukur alhamdullilah.Tempahan yang saya terima...













Jika terasa nak menempah pulut kuning boleh lah menghubungi saya
Sehingga kita berjumpa lagi...Terima kasih. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan