Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

15 Disember 2009

Bermulanya di sini ...............FASA 111

1983

Diarahkan bertukar ke JHEOA Johor di Bangunan Kerajaan, Jalan Bukit Timbalan,Johor Bahru. (Bahagian Pendidikan).Pengarah ketika itu ialah En.Mohd Razim bin Shafie (berasal dari Kedah).... Tugas ku membuat kerja pentadbiran bahagian pendidikan (semua kebajikan tentang murid-murid Orang asli Negeri Johor seperti wang saku, tamabang bas, tuntutan yuran sekolah) disamping itu aku juga diarahkan untuk melawat ke sekolah -sekolah yang ada murid Orang Asli diseluruh negeri Johor. Diantara temapt yang tidak aku lupa ialah Sekolah Orang Asli Pos Kudong, Segamat, Sekolah Orang Asli Tanah Abang Mersing.dan Sekolah Orang Asli Sungai Layau Kota Tinggi. Puas jugalah menjelajah serata ceruk rantau di Johor ini....(Pernahlah merasa pahit maung kerja di pejabat).

Bertugas disini juga agak mencabar kerana aku seawal jam 6:30 pagi terpaksa bergegas ke pejabat dengan menaiki bas. Ketika itu aku tinggal di Puast Pertanian Kong-Kong. Saban hari aku berulang alik.....Jejak 6:30 petang baru sampai ke rumah.....Kerja...kerja....


Bangunan Sultan Ibrahim, Johor Bahru.
Disini suatu ketika dulu aku pernah bertugas (JHEOA Johor di Tingkat 7)


Taman Pertanian kong-Kong, Masai, Johor (Tempat kediaman ku 1




Tiada ulasan:

Catat Ulasan