Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

15 Disember 2009

Bermulanya di sini.......................FASA 1V

1992

Diarahkan bertukar ke Sekolah Kebangsaan Orang Asli Pengkalan Tereh, Kluang.Untuk sampai ke sekolah mesti melalui Jalan Kluang ke Paloh..... Jalan ini adalah jalan utama lori membawa muatan berat. bayangkan.....Aku terpaksa menunggang motosikal Yamaha ku JDL 3243 (masa ditukarkan kesini baru le belajar menunggang motosikal....berapa banyak kali jatuh....nasib...nasib) dan meredah Estate Pamall sejauh 11 km (bukit yang terpaksa didaki ada lebih kurang sembilan bukit baru sampai ke simpang Estate Palmall) dan bila hari hujan tidak dapat ke sekolah kerana banjir di sungai Semberong dan sekitarnya. .

(Disini orang Aslinya dari suku kaum Jakun). Bahasa Jakun jauh berbeza dengan bahasa Semai (aku terpaksa memahami bahasa dan adat resam kaum jakun pula).


Selamat mengajar di SK Pengkalan Tereh

untuk rakan sejawat yang masih mengajar di sekolah ini....

teruskan perjuangan

pengalaman suatu yang indah untuk dikenang.....
pengalaman juga tidak boleh dijual beli


Lori yang selalu menghantui fikiran ku......
(Rasa seram sejuk bila berselisih dengan lori...
selalunya beri laluan lori jalan dulu....
selalu nya...berhenti kat tepi jalan ....takut)


JDL 3243

Motosikal ku sayang.....
kau lah teman ku.... akan ku kenang mu hingga kini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan