Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

13 Disember 2009

Bermulanya di sini......FASA 1


1975
Kerjaya pertama ku menjadi Guru Tadika .(Menjadi guru tadika memerlukan tahap kesabaran yang tinggi untuk melayan kerenah sikecil yang mula hendak membesar..... melucukan dan meyeronokkan).

Awal persekolahan pelbagai kerenah terpaksa ditangani.
Ada yang menangis, ada yang tak bagi emak dia balik dan ada yang terus lari pulang.......
Satu peristiwa yang pasti teringat hingga kini ialah seorang murid ku menangis sekuat-kuat hatinya dan tidak henti-henti kerana hendak pulang. Sedangkan ayahnya telah pulang lebih awal.
Memekak betul....
Dilayan salah tak dilayan pun salah.
Susah.....susah. ..............
Bagaimana nak menyelesaikan masalah ini....
Pening....pening.....
Aku pun bertanya dengan rakan-rakannya yang lain ....
sekiranya cik gu hantar Zul balik kamu macam mana?.....

..................Nak ikut cik gu................. jerit mereka.

..................Kalau macam tu mari kita semua naik basikal cikgu....

...................Tak muat cik gu .....kita kan ramai....
kata rakan-rakannya.

Kalau macam tu macam mana nak hantar Zul balik........

OK .....kita belajar ya Zul........Pujuk ku .....
Tangisan Zul tidak kedengaran lagi dan dia terus duduk termenung di tepi pintu..... hinggalah tamat sesi pengajaran untuk hari itu.
(Sekarang Zul dah jadi ahli perniagaan yang berjaya)

Hanya kenangan:.....
Basikal ini lah yang membawa aku mencari rezeki.....basikal oh basikal....
(Basikal ni Pak Itam aku punya.... ada palang.)


Dapat gaji beli basikal baru.....
Tahun 70an gaji baru RM150.000 itu pun dah besar.....
dah boleh melaram sekampung....



Pra Sekolah Era 2000....muridnya ' stedy ' je






Tiada ulasan:

Catat Ulasan