Assalammualaikum...

Syukur alhamdulliah ....
Kepada semua pembaca yang saya hormati . Jutaan terima kasih saya ucapakan pada kalian, kerana sudi melayari Laman Blog saya. Dikesempatan ini ingin saya sampaikan , bahawa blog saya adalah sekadar mengisi masa lapang dan tidaklah terlalu berbentuk ilmiah. Sekiranya terdapat kesilapan tata bahasa atau ejaan, saya dengan rasa rendah diri mohon ampun dan maaf kepada anda semua.

Selamat melayari Laman Blog saya. Jumpa lagi....

12 Disember 2011

PULUT PAUH ::

PULUT PAUH ::



Bahan-bahan:
360gm beras pulut
375ml santan
120gm gula
½ sudu teh garam
600gm mangga masak
1 sudu makan bijan

Cara memasak:
1. Cuci beras pulut dan rendam semalaman. Toskan.
2. Selepas itu masukkan ke dalam pengukus dan kukus sehingga masak.
3. Sementara itu didihkan santan di dalam periuk. Masukkan gula dan garam secukup rasa. Gaul rata hingga sebati dan mendidih. Angkat.
4. Hidangkan santan tadi bersama mangga yang telah dipotong dan pulut. Sebelum itu taburkan bijan di atas pulut.
5. Sedia dinikmati.

(Pencuci mulut ini terkenal diutara semenanjung)...Sedap sesiapa yang menggemari pulut....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan